Piilotettu aarre



Asiantuntija-apua somepalveluiden käyttöön

Uutiskirje

email_laattaPiilotettu aarre lähettää persoonaallisia uutiskirjeitä

Vieläkö tänä somen kultaisena aikana kannattaa lähettää uutiskirjeitä? Riippuu tietysti tapauksesta, mutta eräs Piilotetun aarteen uutiskirjeen lukija, Ohjausavaimen Heidi Härkönen, kertoi huhtikuussa 2016 näin:

“Itse lopetin uutiskirjeeni lähettämisen, koska huomasin, ettei se nyt ole ajanut asiaa, ainoastaan teettänyt paljon päänvaivaa. Asiaa tarkemmin pohdittuani huomasin, että luen vain sinun kirjeitäsi. Miksikö? Koska sinä osaat säilyttää persoonallisen ja lämpimän tyylin tyrkyttämättä samaan aikaan. Eniten inhoan pakkomyyntiä ja jatkuvia ns. tarjouksia. Kiinnostukseni pysyy yllä heikosti, jos seassa ei ole minulle uutta näkökulmaa.”

Johanna Janhonen alkoi lähettää uutiskirjeitä Mailchimpin avulla alkuvuonna 2015. Noin kerran kuukaudessa hän kertoo kirjeissään yrityksensä kuulumisia, CMADFI-yhteisöön ja -tapahtumaan liittyviä uutisia, mutta antaa myös somevinkkejä ja jakaa oivalluksiaan. Esimerkiksi helmikuussa 2015 hän kirjoitti Instagram-kyselyn tuloksista, elokuussa 2015 siitä, miten Snapchatia ja YouTubea voi hyödyntää yhdessä ja toukokuussa 2016 työntekijälähettilyydestä, lokakuussa 2016 Bitmojin ja Pulsen testailusta ja helmikuussa 2017 siitä, miten Google aiheutti hänelle harmaita hiuksia.

Lue vanhoja kirjeitä  ja tilaa uutiskirje itsellesikin!