Piilotettu aarre



Asiantuntija-apua somepalveluiden käyttöön

Someen on piilotettu aarre!


Piilotettu aarre auttaa yrityksiä, kuntia ja muita organisaatioita löytämään oman aarteensa(* somesta neljällä eri tavalla:

  1. Sosiaalisen median koulutuksissa luodaan katsaus siihen, miten somea käytetään asiakkaan toimialalla. Koulutuksiin voidaan valita teemaksi työkalu (LinkedIn, Wikipedia, Facebook, Twitter, YouTube, Instagram jne.) tai aihe (työnhaku, markkinointi, asiakaspalvelu jne.)
  2. Sosiaalisen median työpajassa valitaan organisaation päämäärää tukevat työkalut ja toimintatavat, asetetaan tavoitteet ja mittarit, määritellään roolit ja opetellaan kädestä pitäen työkalujen käyttöä.
  3. Some-konsultointia on helpointa ostaa tunti kerrallaan ns. Somen kyselytunti -tuotteen muodossa, joka sopii esimerkiksi yksittäisen yhteisömanagerin sparraukseen tai pienelle yritykselle tueksi somen ensiaskelien kanssa. Voit myös tilata selvityksiä somestrategiasi tueksi – mitä kilpailijat tekevät, ketkä ovat toimialasi mielipidevaikuttajia ja missä teidän kannattaisi olla.
  4. Sisällöntuotantoa asiakkaille tehdään lähinnä Wikipediassa, muissa somekanavissa tapahtumien yhteydessä.

(* aarre voi tarkoittaa vaikka työntekijöitä, uusia asiakkaita, ilmaisia työkaluja, tietoa tai yhteisöjä.

Ajankohtaista:

suomikuvahaaste_ohje4

  • 228 suomalaista LinkedIn-käyttäjää on vastannut Johannan tekemään LinkedIn-kyselyyn. Lue tuloksista!
  • Kurkkaa Johannan tekemiä infografiikoita ja muita someen liittyviä graafisia päivityksiä hänen uudelta Canva-profiililtaan
  • 66 suomalaista some- ja yhteisömanageria kertoi työstään #cmkyselyssä vol 4. Tutustu tuloksiin!
  • Lähes 1300 suomalaista instagrammailijaa on kertonut Johannalle siitä, miten he käyttävät Instagramia, mm. sen, mikä saa heidät seuraamaan siellä yritystilejä. Lue lisää Instagram-tutkimuksesta.

Kuuntele Johanna Janhosen studiovierailuja eri radiokanavilla:
radiohaastatteluja

  • tammikuussa 2018 Johanna oli Yle Radio 1:ssä Kulttuuriykkönen-ohjelmassa kertomassa Instagram-tutkimuksestaan
  • kesäkuussa 2017 Johanna oli Radio Kompassissa puhumassa henkilöbrändäyksestä,
  • toukokuussa 2017 Yle Puheen Noston vieraana puhumassa somen sisäpiireistä,
  • maaliskuussa 2016 Radio Suomessa teemalla “Mitä tekee wikisti, wikipedisti ja sosiaalisen median asiantuntija”,
  • tammikuussa 2014 Yle Puheen Iltapäivässä puheenaiheena oli “Some-CV:t”.

Lue myös Johannan kommentit YouTuben epämiellyttävistä videoista (Yle uutiset, toukokuu 2017), somen käytön optimoinnista (Me Naiset, heinäkuu 2017) ja hänen someaiheisia kolumnejaan Suur-Jyväskylän Lehdessä. Lisää Johannan mediaosumia löydät Facebookista ja Pinterestistä.

cmadfi_laatta

Yhteisömanagereille suunnattu CMADFI-tapahtuma työllistää nykyään Johannaa vuoden ympäri. Tapahtumaan liittyen Johanna järjestää Twitterissä chatteja joka kuukauden 4. maanantai kello 14.00-15.00. Chatit ovat siirtyneet Twitteristä Facebook-ryhmään Yhteisömanagerit.

kiikari_laattaTilastotieteilijänä Johanna haluaa tutkia sosiaalista mediaa. Hän on jo kolme kertaa esitellyt yhteisömanagerikyselyn tuloksia CMADFI-tapahtumassa. Keväällä 2015 Johanna teki Instagram-kyselyn, ja harmitteli silloin sitä, että saa verkostojensa kautta vastaajiksi lähinnä itsensä ikäisiä ihmisiä. Ongelma ratkesi itsekseen ja  12.5.2017 kyselyyn oli tullut jo 1050 vastausta, joista suurin osa on alle 20-vuotiaita. Aineiston avulla Johanna auttaa asiakkaitaan määrittelemään sitä, millaista sisältöä heidän kannattaa Instaan tuottaa, eri-ikäisiä kun kiinnostavat hieman eri asiat.  Kurkkaa myös Johannan tekemä Instagram-appsikyselyn. Sen vastaukset on jaettu niin, että kun olet ensin itse vastannut, näet heti, mitä muut ovat vastanneet.

 

 

Näiden laattojen takaa löytyy lisää piilotettuja aarteita:

mailchimp_laatta surkkari_laatta


whatsapp_laatta


instagram_laatta_2016snapcat_laatta_jjanhonecanva_laatta